dinsdag 26 oktober 2010

Privacy & tandarts

Ik las een paar reacties in de log hieronder over de camera en privacy.

Toen meneer agent hier was
(nu alweer een week of 4 geleden)
hebben we gevraagd of we een camera op mogen hangen
(dat weet hij dat ook meteen)
Meneer agent zei dat het mag mits je aan toont aan voorbijgangers dat er een camera aanwezig is dmv een bordje of sticker zodat de mensen die niet gefilmd willen worden een blokje om kunnen lopen.
We hebben nu dus een prachtige sticker op het raam en de camera loopt de hele dag.
De camera is ook handig voor de jeugd die stomdronken hier voorbij loopt in het weekend
(hebben we ondervonden)
afgelopen zaterdag werd er een lege fles Passoa op een haar na tegen de auto aangegooid
(onze straat is de route naar de kroeg)
ik lag net in bed en ben mijn bed uitgevlogen er was gelukkig niets aan de auto te zien maar de schrik zat weer even in mijn beentjes.
Het is natuurlijk niet normaal dat je een camera op moet hangen maar,zo blijkt....toch handig

Over tot de orde van de dag...
De herfstvakantie zit er weer op!
(mijn man en ik  hadden geen vakantie)
en meteen op de 1e schooldag moest ze eerder naar huis door de afspraak bij de tandarts
...balen natuurlijk!


Maar ze had geen gaatjes dus na de fluorbehandeling mocht ze weer naar huis om over een half jaar pas weer terug te komen.
Ze lag wel eventjes te gillen op de tandartsstoel omdat de tandarts met het haakje onder haar losse kies zat te peuteren,die kies heeft ze er gisterenavond zelf uitgetrokken.
waarmee het wisseltijdperk ook weer achter de rug is want het was de laatste melkkies.
Er zitten ook al verstandskiezen door te komen...vroeg vind ik want ik kreeg ze pas toen ik een jaar of 17 was...nou ja....de kiezen dan he het verstand mmmmm;)



6 opmerkingen:

  1. ze is best laat met wisselen dan of niet? Ik was al mijn melktanden al kwijt in groep 6 (en begon toen ook al aan een beugel..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk hoor dat je een camera op hebt gehangen. Aan 1 kant zou het niet nodig moeten zijn maar om dingen te bewijzen erg handig!
    liefs,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je maar weer waar een camera goed voor is...2 vliegen in 1 klap! En wie weet meid wat je er allemaal meer mee opneemt!
    Iris is idd laat met het wisselen...ik weet nog dat mijn Iris op de basisschool al een beugel kreeg omdat ze klaar was met wisselen...maar goed...verstand komt met de jaren he? ;- p

    Fijne avond verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima oplossing met zo'n sticker. Weten de aso's meteen dat hun daden worden vastgelegd. Ik hoop voor je dat het afschrikt en dat jullie geen last meer zullen hebben van vervelende buum.
    Lekker hè als je straat op de route ligt van de kroeg! Onze straat is ook een geliefde route naar de binnenstad. Hier worden regelmatig spiegels van de auto's getrapt en kliko's de weg opgeslingerd door groepen dronken jongeren die 's-nachts voorbij fietsen. Echt vreselijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ MAMS Ook dat gebeurd hier ja:(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk van de gekke dat je een camera moet ophangen, maar zo blijkt alweer dat 'ie er niet voor niks hangt.
    Iris is laat met wisselen zeg. Mijn nichtje Jessy is net 7 en heeft het grootste deel van haar melkgebit al gewisseld. Lekker dat ze verder niks had en pas over een half jaar moet terugkomen.

    Een fijne woensdag!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen

Vertel eens...