donderdag 28 oktober 2010

Ome Jan!

Gisterenochtend:

Ik strompel uit mijn ozo warme bedje en denk
''pfff weer een nieuwe werkdag''
Ik kleed me aan,roep Iris uit bed,zeg ''goedenmorgen''tegen mijn man
die even later de deur uit gaat gevolgd door Iris die moet rennen naar de bus.
Ik pak mijn fiets nadat ik de katten eten heb gegeven,mijn gezicht heb besmeurd met make-up
(ja,zonder ga ìk de deur niet uit!)

een boterham heb gegeten en een bakkie senseo heb gedronken en mijn mailtjes heb gelezen...
vol goede moed(ahum) kom ik binnen op mijn werk
toen er werd gezegd dat ik maar een uurtje hoef te werken en wel gewoon betaal word voor 4 uur
(het huis zat vol kids enz dus dat was geen werken op die manier)
Oke:)
Ik pak...nadat ik wat dingentjes heb gedaan en mijn geld in mijn tas heb gestopt mijn fiets en fiets even langs Blokker
(zilverkleurig dienblad met idem suikerpot en theezakjespotje voor op de aanrecht) 
en AH
(jaja,de gevulde speculaas moest aangevuld worden in mijn kast)
Om 10.30u ben ik weer thuis:)
ik zet mijn wasmachine...de oude ome Jan...aan
maar ome Jan had weer kuren:(
De afgelopen 2 weken wil hij soms niet helemaal doen wat ik zeg en zo gebeurd het dan dikwijls dat de sop nog in de kleding zit als hij klaar is...

Ome Jan is net 21 jaar geworden dus tja...hij mag ook eigenlijk wel eens naar zijn laatste rust plaats he.
Oke,we gaan sparen voor een nieuwe...
Ome Jan,bedankt voor je trouwe dienst de afgelopen 21 jaar
bedankt dat je mijn wasgoed vanaf mijn 19e tot mijn 40e:0altijd met zorg schoon heb gekregen
vooral de babykleertjes van Iris dat was echt een prestatie van je ome Jan...
dank je wel!!!

8 opmerkingen:

  1. Ach, arme ome Jan! De mijne is ook in zijn laatste levensfase aanbeland want die werkt ook niet meer optimaal...
    liefs,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 21 jaar trouwe dienst, ja dan is ome jan aan zijn pensioen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was dus een korte werkdag voor jou ;-) Jammer dat Ome Jan niet meer zo goed werkt, maar jullie hebben wel jarenlang plezier van hem gehad. Tegenwoordig gaan die wasmachines niet meer zoveel jaar mee...

    Een fijn weekend!
    liefs Insoon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ome Jan heeft z'n dienst goed bewezen meid...en nu een nieuwe Jan?

    Heb een fijn weekend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm wasmachine met naam dat hebben we hier nog niet maar de leeftijd gaat ie wel langzaam halen, hahhaah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. onze machine is nog niet zo heel oud, wij hebben enkele jaren geleden allerlei apparaten moeten vervangen allemaal achter elkaar.
    maar nu kunne we er hopelijk nog jaren meedoen.
    gr en en fijn weekend.
    diana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Petra, toch knap hé dat hij het al zo lang doet.. Beter dan die technische dingen van tegenwoordig.. Fijn weekend meis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had ook een wasmachine maar die is een paar jaar geleden weggelopen...

    BeantwoordenVerwijderen

Vertel eens...