dinsdag 7 september 2010

Happen...brrrr

Vanaf 1999 werd de ziekte(parodontitis) in mijn mond erger en erger.
Zo erg zelfs dat ik op den duur 3 keer in de week een vreselijke ontsteking in mijn kaak had en tegen de muren op kroop van de pijn maar naar de tandarts?
Echt niet....brrrr
Tot november 2001 sukkelde ik maar door..de ontstekingen namen het over..de ene was net weg of de volgende kwam alweer,ik kon bijna niets meer eten en mijn tanden gingen los zitten.
In november 2001 werd ik op een ochtend wakker met een heel dik gezicht...nu moet ik wel dacht ik..dit kan niet goed zijn voor je gezondheid(ik ben niet zo'n gezondheidfreak maar dit ging zelfs mij te ver)
Ik heb de telefoon gepakt en een afspraak met de tandarts gemaakt.
Ik had al mijn tanden en kiezen nog....3 maanden later had ik een boven en onder gebit en geen pijn meer
Ik kon weer alles eten zonder ook maar 1 ontsteking te krijgen.
Nu 8,5 jaar later .....
Ik zat gisterenavond mijn dagelijkse beschuitje met gekleurde hagelslag te eten en krak!Mijn voortand zat los(dit is de 3e keer al in 2 jaar)
Vanmorgen wèèr naar de tandtechnicus geweest om te laten repareren.
Hij vertelde dat ik 75%vergoed krijg op een nieuw gebit(wat nu toch echt wel nodig is)
Ik hoef dan dus van de 800,- wat het boven en onder gebit gaat kosten maar 300,- zelf te betalen.
In 2002 moest ik 800,- zelf betalen...
Ik heb de tandarts al gebeld...maar nog geen afspraak gemaakt...ooo dat vreselijke happen:(

6 opmerkingen:

  1. He bah. Altijd naar in je mond :s Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar zoals het nu allemaal gaat, kan toch echt niet meer meid? Zo vervelend dat je er steeds weer last van krijgt....kop op meid...maak die afspraak en zet door, je bent er dan eerder vanaf dan je denkt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O gatsie zeg, vervelend dat je er zo'n last van hebt! Snel een afspraak maken, des te sneller ben je er vanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vervelend joh dat je er zoveel last van hebt! Ik heb eigenlijk geen idee wat dat happen precies inhoudt maar met zo'n ontsteking rond lopen, lijkt me ook geen pretje!
    liefs,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey,

    Mijn moeder heeft het nu inmiddels ook al een paar keer gehad dat er een tand afbrak van haar kunstgebit. Net een kind dat haar melktandjes verliest, hihihi ;-)

    Nee is heel vervelend en brengt ook altijd vervelende kosten met zich mee!!

    Suc6 met happen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wel even opletten dat hij er geen secondenlijm opsmeert.

    BeantwoordenVerwijderen

Vertel eens...